Czwartek, 28 marca 2024 r.
   » Strona główna
   » VWMANIA
   » Speed Mania
   » Konkurs Auto Sezonu 2018
   » Demo Car VW MKI
   » Demo Car VW Touran
   » Project Wolf
   » Kontakt

W sprawach  stoisk wystawowych oraz sponsoringu proszę o kontakt:

e-mail: biuro@vwmania.org

Untitled Document

 
 

 

 
Podziękowania!!!

dla

Władz Pruszcza Gdańskiego za wsparcie przy organizacji
VW GROUP EVENT VWMANIA 2010.

Stowarzyszenie VW Klub Polska

VW MANIO! Pasjo moja! ty jesteś jak zdrowie;
Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie,
Kto cię nie odwiedził. Dziś wielkość twą w całej ozdobie
Widzę i opisuję, bo tęsknię po Tobie…..

No to trochę pojechałem inwokacją A.M. ale oczywiście po małych modach. No dobrze ale przecież każdy może potrzebować natchnienia, prawda?
Wróćmy jednak do rzeczywistości i kilku faktów. Na tydzień przed imprezą pogoda nie rokowała wielkich nadziei, a przecież przygotowania trwały rok i wszystko było dopięte na ostatni guzik.
W tym czasie plan imprezy przerabialiśmy kilka razy, a ponieważ duża liczba atrakcji odbywających się w tym samym czasie w różnych sektorach niosła za sobą ryzyko, że cos może nie „zagrać” wg planu. Byliśmy jednak dobrej myśli do końca i w czwartek nasze modły zostały wysłuchane. Podczas ustawiania prawie 3km barierek, pojawiło się słońce, a prognoza ICM dała nadzieję... wraca dobra pogoda! To był sygnał do ataku! Nasi Partnerzy i Sponsorzy pojawili się na placu i rozpoczęło się ustawianie stoisk. Mobil 1 postawił namioty, balony oraz bramę startową, a firma Janisz Motosport, przywiozła swoje auto firmowe…N-grupowe Subaru Impreza- może mały test toru???? Pomarzyć dobra rzecz, tylko kto poda procedury rozruchowe?:) Wszelkie opóźnienia nadrobiliśmy pracując do 2giej w nocy, a w piątek dopinaliśmy ostatnie tematy, bez większego napinania się.

31.07.2010, dzień rozpoczęcia 12tej edycji VW MANI!
Pierwsi zlotowicze pojawili się przed bramą po godz. 8 rano! To się nazywa pasja i poświęcenieJ No dobrze ale jak wiadomo, na plac przed 18tą mogli wjechać tylko sponsorzy i wystawcy. W sektorze wystawców zrobiło się ciasno za sprawą zmasowanego ataku i prac związanych z przygotowaniem stoisk.  Pierwsza pojawiła się firma Liqui Moly i zamiast ustawiania standów, rozpoczęli rozkładanie basenu i napełniane wodą…trzema tysiącami litrów wody. Hmmmm…wiadro ma około 15Lx2szt….100 kursów od oddalonego o 100m kranu? Nie, temat załatwił beczkowóz ale jakie było zdziwienie Pana, który został poproszony o wykonanie zrzutu do basenuJ Na kolejne firmy nie trzeba było długo czekać. Pojawili się kolejni sponsorzy czyli oponeo.pl, felgi.pl, V-Tech, KONI, SONY oraz wystawcy GETem, FHU Automobilne Centrum,  Inbud Faro, Tuning Studio, Auto Hit, Creativ, JBL, Rockford Fosgate, Sonia Draga, Trade Stomil z marką TOYO, VW Museum,  Craft Gate, magazyn GT, Piloti Audio System, Fan Audio.

Im bliżej godziny „0”, tym większe ciśnienie. W tym roku ekipa z bramy została tak wzmocniona, że pobiła swój rekord w szybkości obsługi. Między godz. 18:00, a 21:00 wpuścili 900 aut, a do końca dnia ponad 1000! Najważniejsze, że Pruszcz wytrzymał zmasowany atak VW Maniaków i obyło się bez większego paraliżu miasta.
Piątek zawsze stanowił dzień spokojnej integracji i zabawy pod sceną. W tym roku postawiliśmy na podniesienie poprzeczki i pojawiła się scena 8x8m z nagłośnieniem liniowym, które miało sprawić dużo radości uczestnikom zlotu ale nie stanowić większego obciążenia dla mieszkańców Pruszcza Gdańskiego ( w zeszłym roku muzyka była słyszana 7km od lotniskaJ ). Niestety ale nawet najnowocześniejsza technika przegrała z ogromnym terenem, zacnym nagłośnieniem o mocy 20kW  i specyfiką rozchodzenia się dźwięku !@#$%^...znowu mieszkańcy Pruszcza bawili się w swoich domach przy dźwiękach z VW MANI.  Piątkowy wieczór rozkręcili rezydenci VW MANI- DJ OMEN oraz DJ Junior, support-owani przez występy tancerek z Tropikalnej Wyspy. To już chyba świecka tradycjaJ VW Maniacy jak się bawicie!!! Ale urwał!!! Ale to było dobre!!!
Sobotni poranek rozpoczął się kolejną falą dojeżdżających na VW MANIE uczestników zlotu, na szczęście nie było większych problemów komunikacyjnych na drogach dojazdowych. Na ogromnym terenie zlotu można było dostrzec wielki namiot jednego ze sponsorów firmy BROK, przed ktoreym stała ogromna kolejka ale nie po to co myślicie, z tym nie było problemu, gastronomie były przygotowane na przyjęcie każdej ilości gości. W namiocie znajdował się sklepik z gadżetami oraz biuro zlotu, które było powodem zamieszania…dla fanów wszelkich konkurencji sportowych to znane miejsce, gdzie wypełniają zgłoszenia i zainteresowani wiedzą, że listy uczestników są ograniczone i w większości konkursów liczy się kolejność zgłoszeń. Co roku liczba chętnych powiększa się i niedługo trzeba będzie chyba zrobić piątkowe kwalifikacje.

Przenieśmy się jednak na plac.
W tym roku również Show&Shine wymagało rejestracji, a wynikało to z nowości jaką był specjalny sektor, z możliwością prezentacji auta na zbudowanej do tego rampie. Sama budowa trwała 2 dni z licznymi przeróbkami i dopasowywaniem do największych naleśników. To skończyło się na ponad 15m długości ale efekt „robił robotę”. W tle rampy ustawiony został 16m telebim, z kamerą i live streamingiem tego co działo się na terenie zlotu, a przede wszystkim prezentacji aut. Obsługę zapewniła firma LUNA ART.  W sektorze S&S odbył się również finał na Auto Roku VW MANIA 2010, który był sponsorowany przez firmy oponeo.pl oraz felgi.pl fundujące nagrody o łącznej wartości 5.000pln! Zacięta walka trwała do końca i wyniki wcale nie były takie oczywiste. Pretendenci mieli tak dopracowane auta, że o wyniku zadecydowały drobne detale. To dobry sygnał na poprawiającą się sytuację na PL scenie miłośników VW.  Oprócz wybory Auta Roku, odbył się konkurs S&S i tutaj działo się naprawdę sporo. 12 kategorii, 100 uczestników i równie zacięta walka. Konkurs odbył się pod Patronatem Burmistrza Pruszcza Gdańskiego i nie skończył się tylko na ufundowaniu nagród. Mieliśmy zaszczyt gościć p. Burmistrza Świlskiego, który brał czynny udział w ocenie aut i przyznał specjalne wyróżnienia.  Prezentacje aut na rampie przyciągnęły dużą liczę zainteresowanych i pokazały, że właściciele chętnie chcą opowiadać o swoich autach.
Nieopodal sektora S&S znajdował się sektor Car Audio, który również miał swoją premierę, ponieważ w ubiegłym roku wszystkie konkursy CA cieszyły się sporym zainteresowaniem. Teren który został wydzielony, musiał pomieścić VW Maniaków oraz profi zawodników, którzy przyjechali specjalnie na podwójnie punktowane eliminacje Mistrzostw Polski organizacji dBDRA. To było wyzwanie dla nas wszystkich ale w 100% okazało się dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu każdy mógł się zmierzyć z autami specjalnie budowanymi pod konkursy CA.  W ciągu dnia odbywały się zmagania w dB Drag Racing, Bass Race, dB Tuning Cup, a w nocy pierwszy raz w PL odbył się dB Drag Night Show.
Zawitajmy teraz na torze. Tutaj ekipa z Race Timing zorganizowała profi pomiary na sprzęcie Tag Heuer-a w najważniejszych konkurencjach- ¼ mili oraz kultowym już „wyścigu na dochodzenie”.  W przypadku dochodzenia, walka odbywała się w sposób „techniczny” ale w ¼, to słowo nabrało innego znaczenia. Coraz częściej pojawia się walka techniczna… kto zbuduje mocniejszego  potworaJ Pojawiło się kilku sleeper-ów, którzy zdradzali swoje tajemnice tylko na BT, a o możliwościach auta konkurencja dowiadywała się dopiero jak musiała oglądać tylne światłaJ. Najciekawszy chyba był finał w kategorii 4x4, gdzie wielokrotny zwycięzca tej kategorii Jacek, w swoim RS4 OMC nie stracił tronu… Jak Fenix z popiołów pojawił się czarno-matowy killer nazwany MADMAXEMJ Chyba za rok RS4 będzie wymagało lekkich modów, żeby utrzymać pozycję lideraJ, ponieważ Robert i Krystian już wiedzą co poprawić, gdzie podkręcić i jaki zbiornik z gazem da im więcej koniJ Swoją drogą, jakim cudem mieli pustą butlę…czyżby byli u dentysty??? No chyba że wieczorem była biesiada przy „gazowym grillu”?
Tor to nie tylko wyścigi ale i dodatkowe konkursy, które wspierała firma Jan1sz Motorsport. Poza tym ekipa z SRT Garage pojawiła się ze swoim driftowozem i po wykonaniu kilku pokazowych przejazdów, zorganizowali taxi drift. Mały pokaz możliwości gokarta, dał nam również dobrze zapowiadający się młody kierowca kartingowy Wiktor Borowiak, debiutujący w tym sporcie ale z bardzo dobrymi wynikami.
Sektor S&S, tor wyścigowy, sektor CA to nie wszystko. Oprócz tych zmagań można było skorzystać z toru kartingowego, symulatorów oraz lotów widokowych.  Przegląd aut na placu również potrafiło zająć sporo czasu i dla zainteresowanych tematem znalazło się sporo ciekawych projektów. Jeżeli ktoś na VW MANI  nie znalazł nic dla siebie, to następnym razem powinien pomyśleć nad wybraniem innej rozrywki.

Wieczorem nastąpiło uroczyste wręczanie pucharów, które w tym roku było przełomowe….do rozdania było 76 garnków! Cenne nagrody ufundowali Mobil 1, oponeo.pl, felgi.pl, Brembo, Burmistrz Pruszcza Gdańskiego, Creativ, FanAudio oraz Piloti.  Wszystkim zwycięzcom gratulujemy!:)
Po wielkiej gali rozdania pucharówJ na scenie pojawił się DJ Omen i rozpoczął wieczorną zabawę, podczas której nie mogło zabraknąć tancerek Tropikalnej Wyspy. Pamiętacie występy dziewczyn w 2008r, które wyglądały jak karnawał w Rio?:) „ale to było dobre”!
Tutaj musimy na chwilę przystanąć…Liczne nowości i atrakcje nie ominęły sceny. Po występie DJ Omena,  w klimatycznym i mrocznym wejściu, pojawiła się DJ-ka Drilla, kobieta która nie tylko stoi za deckami ale również jest producentką i wokalistką.  Tego występu wiele osób nie zapomni…Niestety to co dobre, szybko się kończy i czas na zakończenie drugiego dnia VW MANI….
Niedzielny poranek to szybki prysznic, zwijanie namiotów i dla wielu długa trasa do domu…

Do zobaczenia za rok!
MK

Profesjonalne bezpÂłatne statystyki www
Copyright © 2006-2024 vwmania.org