Czwartek, 28 marca 2024 r.
   » Strona główna
   » VWMANIA
   » Speed Mania
   » Konkurs Auto Sezonu 2018
   » Demo Car VW MKI
   » Demo Car VW Touran
   » Project Wolf
   » Kontakt

W sprawach  stoisk wystawowych oraz sponsoringu proszę o kontakt:

e-mail: biuro@vwmania.org

Untitled Document

"Speed Mania 2002"-
       "1/4 Mili o Puchar Auto Moto"
   29 Września 2002 rok

opracował Maslak i Tomn

Głównym sponsorem dzięki któremu odbyła się powyższa impreza był :


Regulamin

Wyniki konkurencji sportowych

Zdjęcia

Dokładnie o godz. 8:00 w pochmurną niedzielę wrześniową rozpoczęła się Impreza o Puchar AUTO MOTO, czyli wyścig na ćwierć mili - SPEED MANIA. Od samego rana auta startujące przechodziły badania techniczne. Gdy o godz. 10:30 wjechałem na parking w Borsku, stwierdziłem, że będą to wyścigi pomiędzy Volkswagenami. Na szczęście do godz. 12:00, czyli do końca BT, zjechało się kilkadziesiąt aut innych marek. Pozwoliło to na urozmaicenie wyścigów. Zaskoczyła mnie tylko ilość aut, która przyjechała z Polski. Można było je policzyć na palcach. Może to przez pogodę??? Nieważne. W każdym bądź razie, na starcie pojawiło się ok. 70 aut i motorów (w sumie na placu było ok. 320 pojazdów). Startujący podzieleni zostali na 5 klas plus dodatkowe czyli OPEN, DIESLE i motocykle. Na początek wyścigi wiertarek (czyli motocykle). Najtwardsi startowali na jednym kole, sprytni palili przed startem oponę, aby ją dobrze rozgrzać, mniej sprytnym coś ciekło z chłodnic. Zwycięzca na Hayabusie 1300ccm wykręcił czas 10.70!!! Dobrze, tylko że np. w Szwecji tyle mają auta ścigające się na 1 mili. Po pasjonujących wyścigach motorów, ruszyła klasa 1- Polówki 1.3, Cinquccento, Golfy 1.3, czy Hondy - to dopiero rozgrzewka. A to dlatego, że następna, najliczniejsza klasa, czyli pojemności do 1800ccm. Najwięcej aut, dużo przeróbek, małe koła, sportowe wałki. Emocji co niemiara. W tej klasie brylowały głównie Golfy pierwszej generacji. Doszło też do pojedynków między Golfiarzami a Hondziarzami (oczywiście na torze!!!). O historii tych wyścigów proszę pytać kierowców z Gdyni. W przerwie między wyścigami doszło do sprzeczki pomiędzy organizatorami, a właścicielami dwóch BMW 750, którzy najpierw orali trawę, a potem asfalt. No cóż, ostatnio w dobrej polskiej komedii ktoś powiedział: "Przecież wystarczy na nią spojrzeć i już wiesz, że ma TIK-TAKA zamiast mózgu". Na szczęście wyścigi znów ruszyły. Ostatnie klasy złączono ze sobą, z uwagi na małą liczbę startujących. Tutaj wszystkich objechało Porsche 911. Hm, w końcu to 231 kM. Na zakończenie imprezy odbył się konkurs palenia gumy. Break dance i palenie opon zaprezentowały dwa ścigacze, natomiast w kategorii normalnej, czyli balet wygrało Audi A6. Gdy po okolicy rozszedł się już do końca dym ze spalonych opon, na tor wjechało parę aut, które stanęły w szranki o miano auta zlotu. Choć było ich mało, było w czym przebierać. Ładne Audi, coś z Golfów, Mercedes AMG, czerwoni utka Sierra, ładnie przerobiona Calibra, Polo - orange i na koniec Maluch. Pomalowany na czarno (szkoda że mat), ale zabudowy car Audio mogli mu pozazdrościć wszyscy. Prawdziwy majstersztyk - ładnie opakowany w czerwony materiał i z aluminiowymi dodatkami. Niestety auto zlotu znowu zostało przyznane srebrnej jedynce z firmy H.O.T. z Poznania. Powoli robi się to wyjadacz pucharów. Ok. godz. 17:00 impreza się skończyła, ludzie wyjedli cały bigos i kiełbaski. Podobno takich imprez jak ta, ma odbyć się w 2003 roku kilka, więc jeśli będzie pogoda i przyjadą goście z Polski, może być jeszcze lepiej.
Tak więc do zobaczenia na kolejnej odsłonie "SPEED MANIA".

MA$LAK

Profesjonalne bezpÂłatne statystyki www
Copyright © 2006-2024 vwmania.org